Càit a bheil sibh - Wo seid ihr?

Sleite

Càit a bheil sibh - Wo seid ihr?

Beitragvon Sleite » Fr Jul 04, 2014 3:48 pm

Halò? A bheil duine beò fhathast an seo? Tha e eagalach sàmhach an seo. A bheil sibh uile air saor-làithean? No trang aig an obair? A bheil sibh sgìth den Ghàidhlig?
Hallo? Ist noch irgendjemand hier? Es ist furchtbar ruhig hier. Seid ihr alle in Urlaub? Oder habt ihr zu viel zu tun? Habt ihr Gaelisch satt?

Innis dhuinn na tha thu a' dèanamh sna làithean seo. A bheil thu fhathast ag ionnsachadh? Dè tha thu a' leughadh? An tèid thu a dh'Alba am-bliadhna?
Erzaehl uns was du so machst. Lernst du noch? Was liest du gerade? Faehrst du dieses Jahr nach Schottland?

Cha dèan mise mòran. Nì mi tòrr chuairtean coiseachd agus kayak agus thèid mi a champachadh gu tric.
Ich mach nicht viel. Ich geh aof viele Wanderungen und Kayaktouren und ich geh oft zelten.

Ach chan eil mòran a' dol aig an obair agam
Aber auf der Arbeit ist nicht viel los.

Bhiodh e snog cluinntinn bhuaibh, be b' e dè cho beag a bhios sibh a' sgrìobhadh.
Es waere schoen von euch zu hoeren, egal wie wenig ihr schreibt.

Slèite
Cha dèan brògan tioram iasgach.

Steffi1
Re: Càit a bheil sibh - Wo seid ihr?

Beitragvon Steffi1 » So Jul 06, 2014 2:24 pm

Gu nàdarra tha mi beò fhathast. :D
Natürlich lebe ich noch.

Bha mi glè thrang fad ùine mhòr ach bidh ùine gu leòr agam bhon a-nis gus an tòisich an ath-shemeastar a-rithist.
Ich war lange Zeit sehr beschäftigt, aber ich werde von jetzt an genug Zeit haben, bis das nächste Semester wieder anfängt.

Tha mi feumach air saor-làithean agus tha mi fìor thoilichte gun tèid mi a dh'Alba a dh'aithghearr.
Ich brauche Urlaub und ich bin wirklich glücklich, dass ich bald nach Schottland fahre.

Chì mi tòrr àitichean nach fhaca mi gu ruige seo ach bidh àite-fuirich no dhà ann cuideachd far an robh mi an-uiridh no am-bliadhna.
Ich werde viele Orte sehen, die ich bisher noch nicht gesehen habe, aber es gibt auch ein oder zwei Unterkünfte, wo ich letztes Jahr oder dieses Jahr war.

Tha sinn a' dol dh'fhaicinn chaistealan agus a thadhal air taigh-tascaidh no dhà agus ach bidh làithean eile ann cuideachd agus cha dèan sinn dad sam bith ach cuairt bheag neo tlachd a ghabhail anns an t-sealladh neo anns a' mhuir air ar beulaibh.
Wir haben vor, Schlösser anzusehen und ein oder zwei Museen zu besichtigen, aber es wird auch andere Tage geben und wir werden nur einen kleinen Ausflug machen oder nichts als die Aussicht oder das Meer vor uns zu genießen.

Lorg mi deagh Leabaidh is Bracaist ann an Inbhir Nis. Tha fhios nach cuir iongnadh oirbh gu bheil Gàidhlig aig fear an taighe.
Ich habe ein wirklich gutes B&B in Inverness gefunden. Bestimmt wird es Euch nicht überraschen, dass der Hausherr Gälisch kann.

Ged nach eil e fileanta idir, rinn e a dhìcheall airson Gàidhlig a bhruidhinn agus bha faireachdainn orm gun do chòrd e ris gum bu toil leis bruidhinn rium agus ri mo bhanacharaid Susanne nuair a bha sinn ann as t-earrach.
Obwohl er Gälisch überhaupt nicht fließend sprechen kann, tat er sein Bestes, um Gälisch zu sprechen und ich hatte das Gefühl, dass es ihm Spaß machte, mit mir und meiner Freundin Susanne zu sprechen, als wir im Frühling da waren.

'S e duine gasta a th' ann agus mholainn-sa an taigh seo ma bhios sibh ann an Inbhir Nis. Is gann gun gabh B&B Gàidhlig lorg anns a' bhaile seo.
Er ist netter Mann und ich würde dieses Haus empfehlen, falls ihr in Inverness seid. Es ist selten, dass man ein gälisches B&B in dieser Stadt finden kann.

Ghlèidh mi àitichean-fuirich Gàidhlig gu leòr air an t-slighe againn agus bha mi toilichte gach turas gun d' fhuair mi freagairt sa Ghàidhlig às dèidh dhomh post-dealain sa Ghàidhlig a chur thuca.
Ich habe genug gälische Unterkünfte auf unserem Weg reserviert und ich war glücklich, dass ich eine Antwort auf Gälisch bekam, nachdem ich eine Mail auf Gälisch an sie geschickt habe.

Gu h-àraidh, tha mi a' dèanamh fiughair mhòr ris na làithean a chuireas sinn seachad anns na h-Eilean Siar.
Ich freue mich besonders auf die Tage, die wir auf den Hebriden verbringen werden.

Bidh sinn a' fuireach ann an Steòrnabhag ach tha mi a' smaoineachadh gun cum sinn oirnn airson an t- eilean fhaicinn uile gu lèir.
Wir werden in Stornoway wohnen, aber ich denke, dass wir weiter fahren, um die Insel insgesamt zu sehen.

Tha mi an dòchas gun coinnich mi ri Susanne rè nan làithean seo oir bidh i ann aig an aon àm.
Ich hoffe, dass ich mich während dieser Tage mit Susanne treffen kann, denn sie wird zur selben Zeit da sein.

Tha beagan eagail orm gum bi cur na mara orm air a' mhùir ach gabhaidh mi leigheas an aghaidh ged nach creid mi dha-rìreabh gum bi e feumail.
Ich habe ein bisschen Angst, dass ich seekrank werde auf dem Meer, aber ich werde ein Medikament dagegen nehmen, obwohl ich nicht wirklich glaube, dass es nützlich sein wird.

Bidh tòrr àitichean inntinneach air an t-slighe:Inbhir Aora, Staffainn, Geàrrloch, Ullapul, Inbhir Nis agus baile beag no dhà eile.
Es gibt viele interessante Orte auf unserem Weg: Inverary, Staffin, Gairloch, Ullapool, Inverness und ein zwei andere kleine Städtchen.

Bheir mi leabhraichean Gàidhlig agus Beurla leam air saor-làithean, nam bithinn a' faireachdainn na h-ùine feasgar ach tha fhios gum bi mi cianail sgìth gach feasgar.
Ich werde mir gälische und englische Bücher in den Urlaub mitnehmen, falls mir langweilig werden könnte, aber bestimmt werde ich jeden Abend schrecklich müde sein.

Cha robh càil a dh'fhios agam idir gun tachrainn ri mo bhanacharaid eile Regine air an t-slighe dhachaigh.
Ich wusste überhaupt nicht, dass ich meine andere Freundin Regine auf dem Weg nach Hause begegnen würde.

Gabhaidh sinn an aon phlèana ann an Dùn Èideann agus chan eil amharas orm gum bi cothrom gu leòr againn airson cabadaich ri chèile aig a' phort-adhair. Abair co-thuiteamas !
Wir werden das gleiche Flugzeug in Edinburg nehmen und ich habe keinen Zweifel, dass wir genug Gelegenheit zum Schwätzen miteinander am Flughafen haben werden. Was für ein Zufall !

Tha mi an dòchas gum bi deagh shamhradh agaibh uile. :grian:
Ich hoffe, dass ihr Alle einen tollen Sommer habt.
Ma nì thu gu math, dèan ri do dhuine fhèin e.

Teàrlach

Beitragvon Teàrlach » So Jul 06, 2014 10:13 pm

Bha mise ann an Sagsainn an deireadh-seachdain sa chaidh. Bha co-là-breith muinear buidheann dannsa-dùthcha Albannach Chemnitz ann, agus bha cèilidh mhòr ann feasgar Disathairne.
Ich war letztes Wochenende in Sachsen. Es war der Geburtstag des Anleiters der Schottentanzgruppe Chemnitz, und es gab am Samstagabend ein großes Fest.

Feasgar Dihaoine, bha sinn a' dannsadh ann am fosglan a' mhòr-bhùtha “Tietz” bho 7f gu 10f. An uair sin, ghabh sinn glainne leann no dhà air beulaibh taigh-bhìdh ann am meadhan a' bhaile. Meadhan-oidhche, chuir sinn meal-an-naidheachd air muinear buidheann dannsa.
Am Freitagabend haben wir im Foyer des Kaufhauses “Tietz” von sieben bis zehn getanzt. Dann haben wir das eine oder andere Glas Bier vor einem Restaurant in der Stadtmitte getrunken. Um Mitternacht haben wir dem Anleiter der Tanzgruppe gratuliert.

Sa mhadainn Disathairne, thadhal mi air taigh-tasgaidh àrc-eòlas ùr. Tha e ann an togalach anns a bheil bha am mòr-bhùth “Schocken” na bu thràithe. Bha e glè inntinneach.
Am Samstagvormittag habe ich das neue Archäologiemuseum besucht. Es ist ein einem Gebäude, in dem früher das Kaufhaus “Schocken” war. Es war sehr interessant.

Feasgar, bha dannsa ann le ceòl beò. Rinn sinn an dà chuid dannsaichean Albannach is dannsaichean dùthcha eile. Bha sin glè sheiseach, agus bha sinn a' dannsadh gu leth uair an dèidh meadhan-oidhche. An dèidh sin, bha sinn a' cabadaich fad dà uair a' thìde, agus chaidh mi dhan leabaidh mu chairteal an dèidh trì.
Am Abend gab es Tanz mit Live-Musik. Wir haben sowohl schottische als auch andere Volkstänze getanzt. Das hat viel Spaß gemacht, und wir haben bis halb eins getanzt. Danach haben wir zwei Stunden lang geklönt, und ich bin etwa viertel vier ins Bett gekommen.

Sa mhadainn Di-Dòmhnaich, bha bracaist ann leis an corr dhen bhìadh. Bha mòran soljanka ann ach bha e blasta dha-rìreabh! An deidh sin, chaidh mi dhachaigh agus ràinig mi an taigh mu 4f.
Am Sonntagvormittag gab es Frühstück mit den Resten des Essens. Es waren Mengen Soljanka da, aber sie war wirklich lecker! Danach bin ich nach Hause gefahren und gegen vier angekommen.

Chòrd an deireadh-seachdain seo rium gu mòr.
Das Wochenende hat mir sehr gut gefallen.

Regine

Beitragvon Regine » Mi Jul 09, 2014 9:39 am

Ghluais mi mu dheireadh thall, tha mi a' fuireach aig an àite ùr agam gu tur a-nist. Mar a tha fios aig mo chairdean bha mi uabhasach trang rè nan seachdainean a chaidh agus tha mi duilich nach robh mi an seo o chionn fhada. Gu mì-fhòrtanach dhìochuimnich mi mo chuid Gàidhlig, ach nì mi mo dhìcheall a bhith nas trainge a-rithist san àm ri teachd.
Ich bin endlich umgezogen, ich wohne jetzt ganz an einem neuen Ort. Wie meine Freunde wissen, war ich während der letzten Wochen unglaublich beschäftigt und es tut mir leid, dass ich so lange nicht hier war. Leider habe ich mein ganzes Gälisch vergessen, aber ich werde mir Mühe geben, hier in Zukunft wieder aktiver zu sein.

Tha mi leam fhìn ach chan eil mi nam aonar agus tha sin a' còrdadh glan rium. Cha do dh'fhuirich mi leam fhìn a-riamh roimhe fad mo bheatha agus rinn mi fiughair mhòr ris. Bha an nighean agam cho taiceal is cuideachail dhomh. Bha i gam bhrosnachadh gu mòr feumaidh mi ràdh agus fhuair mi mo chiad cairt a' phuist bhuaipe anns am flat agam! Chùir i fòn thugam bhon dè agus dh'fhàighnich i dhìom an tug mi sùil air a' bhogsa-litrichean mar-thà. 'S e iongatas mòr a bha ann, a cairt snog a lorg an sin! Tha dealbh air le boireannach rudbeag seann-fhasanta na suidhe air an Traktor agus tha faclan ann: Frauen brauchen Abenteuer! Agus sgrìobh i rudeigin snog air an taobh eile. Sin e, tha mi a' dol leatha gu tur!
Ich bin allein aber nicht einsam, und es gefällt mir sehr. Ich habe in meinem ganzen Leben noch niemals alleine gewohnt und ich freue mich sehr darauf. Meine Tochter hat mich sehr unterstützt und hat mir geholfen. Sie hat mich sehr aufgebaut muss ich sagen und ich bekam meine erste Postkarte von ihr in meine Wohnung. Sie rief mich vorgestern an und fragte mich, ob ich denn schon mal in den Briefkasten geschaut habe! Es war eine Riesenüberraschung darin, ich fand ihre schöne Postkarte! Es ist ein etwas altmodisches Bild von einer Frau auf einem Traktor darauf, mit dem Satz: Frauen brauchen Abenteuer! Und sie schrieb mir etwas Liebes auf der anderen Seite. Genau, ich bin völlig mit ihr einverstanden.

Thòisich mi mo bheatha ùr agus ged nach robh e cho furasta, tha mi an dùil is dòchas gum bi mi air mo dhòigh.
Ich habe jetzt mein neues Leben angefangen, und obwohl es nicht einfach war, bin ich sicher dass ich glücklich sein werde.

Ach an tòiseach tha mi a' dèanamh fiughair mhòr ris na saor-làithean agam. Thèid mi a dh'Alba an ath-sheachdain. Nach mi tha toilichte mun dheidhinn! Bidh mi a' fuireach còmhla ri Stiùbhairt agus cuiridh sinn seachad seachdain aig Sabhal Mòr Ostaig, bhiodh sin dìreach sgoinneil!
Aber zuerst freue ich mich riesig auf meinen Urlaub. Ich fliege (gehe) nächste Woche nach Schottland. Was bin ich glücklich darüber! Ich wohne bei Stuart und dann verbringen wir eine Woche auf Sabhal Mòr Ostaig, was wird das schön!
Tha e math a bhith beò!

Siùsaidh1501

Beitragvon Siùsaidh1501 » Do Jul 10, 2014 10:38 am

Tha mi beò fhathast cuideachd agus tha mi a' dèanamh fiughair mhòr ris na saor-làithean agam.
Ich lebe auch noch und ich freue mich sehr auf meinen Urlaub.

Gu nàdarra thèid mi a dh'Alba a-rithist còmhla ris an duine agam. :) Gach bliadhna bhitheamaid ann an Alba ach am bliadhna seo cha ghabh mi saor-làithean a-mhàin ach nì mi cùrsa goirid aig Sabhal Mòr còmhla ri Regine is Stiùbhairt cuideachd. Bidh sin spòrsail! Tha mi cinnteach gun ionnsaich mi tòrr agus gun coinnich mi ri mòran dhaoine inntinneach is laghach an-sin. Feumaidh mi Gàidhligh a bhruidhinn fad an latha agus bidh sin math dhomh.
Natürlich fahre ich wieder mit meinem Mann nach Schottland. Wir fahren jedes Jahr nach Schottland, aber dieses Jahr werde ich nicht nur Urlaub machen sondern auch einen Kurs auf Sabahl Mòr zusammen mit Regine und Stuart. Das wird Spaß machen! Ich bin sicher, dass ich viel lernen werde und viele interessante und nette Leute kennenlerne. Ich werde den ganzen Tag Gälisch sprechen müssen und das wird gut für mich sein.

An-dèidh a' chùrsa thèid sinn a Leòdhas. Fuirichidh sinn anns a' charabhan againn agus bidh sinn gu bhith cola-deug ann. Cha robh mi a-riamh ann an Leòdhas agus tha mi ceasnachail dè a bhios mi a' faicinn is a'dèanamh an sin.
Nach dem Kurs fahren wir nach Lewis. Wir werden dort in unserem Wohnwagen wohnen und wir werden fast zwei Wochen dort bleiben. Ich war noch nie auf Lewis und ich bin neugierig, was ich dort sehen und machen werde.

Bu toil leinn coiseach agus is cinnteach gun tadhail sinn air tursachan Chalanais agus air na tràighean geala. Tha ùidh agam ann an clòimh is clò agus mar sin bu toil leam tadhail air bùth clò na Heradh cuideachd. Ged a bhios an clò gu math daor bu toil leam pìos a cheannachd oir 's fhiach e e.
Wir würden gerne wandern und sicher besichtigen wir die stehenden Steine von Calanish und die weißen Strände. Ich interessiere mich für Wolle und Stoff und deshalb würde ich gerne ein Geschäft für Harris Tweed besuchen. Obwohl der Stoff teuer ist, würde ich gerne ein Stück kaufen, denn das ist es wert.

Is dòcha gun coinnich mi ri Steffi, a bhios ann an Leòdhas aig an aon àm còmhla ri a teaghlach. :D
Vielleicht treffe ich Steffi, die mit ihrer Familie zur gleichen Zeit auf Lewis ist. :D

Tillidh mi dhachaigh mu mheadhan an Lunastail ach deich làithean an dèidh sin thèid mi a dh'Alba a-rithist! Nach mi tha toilichte! Gabhaidh mi cùrsa goirid eile còmhla ri Steffi agus bidh sinn làn de Ghàidhligh am bliadhna!
Etwa Mitte August werde ich nach Hause zurückkehren, aber zehn Tage danach fahre ich wieder nach Schottland! Was bin ich glücklich! Ich mache einen weiteren Kurs zusammen mit Steffi und wir werden "voll des Gälischen" sein dieses Jahr! :priob:

NoClockThing
Rianaire Teicneolach

Beitragvon NoClockThing » So Nov 09, 2014 9:21 am

Feumaidh mi aideachadh gun do dh'fhàs mi caran leisg mu dheidhinn sgrìobhaidh air na bùird-bhrath. Tha mi a' cumail trang leis an obair eadar-theangachaidh (airgead ann no às :lol:) agus a' dèanamh prògramachadh.

Ich muß zugeben, daß ich ein wenig faul geworden bin, was das Schreiben in den Foren angeht. Ich bin gut beschäftigt mit den Übersetzungen (mit und ohne Lohn) und programmiere auch.
'S e saoghal a th' anns gach cànan

Catrìona

Beitragvon Catrìona » Mo Jun 15, 2015 11:55 am

Halò, ciamar a tha sibh?
Wie geht es euch?

Tha mi gu math!
Mir geht es gut!

Auch wenn der Beitrag schon uralt ist, ist er scheinbar noch aktuell. Hier ist es immer noch ruhig. :mc:

Tha mi ann. (a-rithist)
Ich bin da. (Wieder) :D

A bheil thu fhathast ag ionnsachadh? - Tha mi ag iommsachadh.
Lernt ihr noch? - Ja, ich lerne.

Aber ich komme ohne Hilfe einfach nicht weiter. Ich hab mir das Lehrbuch gekauft und muss ehrlich sagen, dass ich mit meinen Paar Wörtern, die ich kann, völlig überfordert bin... ich habe mir auch die CD gekauft und versuche, mich darauf zu konzentrieren. Aber es will einfach nicht. Ich habe selbst ein Wörterbuch gefunden.

Ich könnte jetzt tausende von Gründen anführen, warum ich so lange nicht da war.
z.B. Umzug auf eine Insel ohne Strom und Internet, neuer Job als Wasserrutschentesterin, einen langen Aufenthalt auf der ISS... wäre aber alles gelogen.

An tul-fhìrinn is simplidh:
Die Wahrheit ist schlicht:

Chan eil mi trang...
Ich bin faul... :roll:

Allein lernen macht einfach keinen Spaß... aber Kurse sind von mir Zuhause einfach zu weit weg.
Sollte also jemand Lust auf eine Skype-Runde haben, kann der / diejenige sich gern bei mir melden. :farmad:
beannachd leibh! Catrìona
Is e 'n t-ionnsachadh òg an t-ionnsachadh bòidheach
Das junge lernen ist das schöne lernen.

Sleite

Beitragvon Sleite » Mi Jun 17, 2015 10:40 am

A Chatrìona chòir

Schoen dass du wieder da bist, und immernoch Gaelisch lernst. Natuerlich ist es nicht einfach alleine zu lernen. Aber hier bist du nicht allein. Du hast uns, und hier kannst du alles ausprobieren. Es gibt einen gaelischen Spruch: Cha dèan brògan tioram iasgach. Mit trockenen Fuessen faengt man keinen Fisch. Das gilt fuer Gaelisch, Englisch, Geige, Kunstturnen, Kochen und alles andere auf der Welt, man bekommt nur das raus was man reinsteckt. Schau dich hier einfach mal um, und die siehst wie viele es geschafft haben, und wir sind keine hochbegabten Supersprachtalente, die Gaelisch durch Osmose gelernt haben. Wir haben alle Zeit investiert um diese schoene Sprache zu lernen. Einige mehr, einige weniger, denn jeder ist anders und jeder lernt auf unterschiedliche Weise. Das muss nicht heissen dass du das ganze Wochenende ueber den Buechern haengen musst, aber wenn du jeden Tag 10 Minuten machst, kommst du schon viel weiter. Lesen, Radio hoeren usw sind schon ein guter Anfang, und du hast ja jetzt die wichtisten Links zu Lernerseiten. Allerdings ist es noch viel wichtiger aktiv die Sprache zu nutzen. Das kannst du hier tun, indem du jeden Tag 2-3 Saetze schreibst, oder du kannst mit deinen Pflanzen, deiner Katze oder deinem Hund reden. Glaub mir, so hab ich auch angefangen. Wenn du dann ein paar Saetze zusammen kriegst, kannst du dir einen Skypepartner suchen, und ich hab gesehen dass du schonmal gefragt hast.

Also auf geht's! Erzaehl uns was auf Gaelisch, auch wenn's nur 2 Saetze sind! Wir haben ja jetzt auch andere neue Anfaenger, also bist du in bester Gesellschaft.

Und vielleicht ist es dann doch mal an der Zeit einen Kurs zu machen. Ein Wochenendkurs in Bonn bringt dich unheimlich weiter, und gibt dir die Voraussetzungen um dann alleine weiterzulernen. Vielleicht kannst du dir ja einen zum Geburtstag schenken lassen.

Suas leis a' Ghàidhlig!

Slèite
Cha dèan brògan tioram iasgach.

Isbeal

Beitragvon Isbeal » Do Jun 18, 2015 11:05 pm

Tha sin ceart!

Das ist richtig!

:D

Zurück zu „Allgemeines“