Lernstrategien / Ciamar a bhios sibh ag ionnsachadh?

Hier kann und soll man sein Gelerntes ausprobieren!!!
Sleite
Beiträge: 1714
Registriert: Sa Jan 24, 2004 2:16 am
Wohnort: Slèite, An t-Eilean Sgitheanach

Lernstrategien / Ciamar a bhios sibh ag ionnsachadh?

Beitragvon Sleite » Mo Apr 09, 2018 11:15 am

Is math gu bheil sibh air ais! Chan fhaca mi a-riamh Machair. Ach is toil leam Bannan. Feumaidh mi aideachadh, ged a tha mi fileanta sa Ghàidhlig, bidh mi fhathast a' coimhead air na fo-thiotalan. Bhiodh e na b' fheàrr nam biodh dòigh ann an cur dheth.

Schoen dass ihr wieder da seid. Ich hab noch nie Machair gesehen. Aber ich gucke gern Bannan. Ich muss zugeben dass ich auch die Untertitel lese obwohl ich fliessend Gaelisch kann. Es waere besser, wenn man sie abstellen koennte.

Dè rinn sibh aig àm na Càisge? An do rinn sibh dad inntinneach? An deach sibh air saor-làithean? An do lorg sibh uighean sa ghàrradh?

Was habt ihr Ostern gemacht? Habt ihr was interessantes gemacht? Wart ihr in Urlaub oder habt ihr im Garten Osdtereier gesucht?

Chaidh mi air cuairt fhada leis a' kayak. Rinn sinn 90km ann an 3 latha timcheall air Eilean Eige agus Eilean nam Muc. Bha an t-sìde glè mhath ach bha i uabhasach fuar san oidhche anns an teanta. Bha dèigh sna botailean uisge againn sa mhadainn. Chunnaic sinn iolairean mara gu tric, ròin agus puthagan agus iomadh eun mara. Chaidh ar losgadh leis a' ghrèin cuideachd ged a chleachd sinn uachdair-ghrèine.

Ich war auf einer grossen kayaktour. Wir haben in 3 Tagen 90km zurueckgelegt und sind um die Inseln Eigg und Muck gepaddelt. das Wetter war sehr gut abernachts wae es sehr kalt in unserem Zelt. Wir hatten morgens Eis in unseren Wasserflaschen. Wir haben viele Seeadler gesehen und auch Robben, Schweinswale und viele Seevoegel. Obwohl wir Sonnencreme benutzt haben, hatten wir Sonnenbrand.

Slèite
Cha dèan brògan tioram iasgach.

Naosg
Beiträge: 40
Registriert: So Mär 19, 2017 8:28 pm

Lernstrategien / Ciamar a bhios sibh ag ionnsachadh?

Beitragvon Naosg » Mo Apr 09, 2018 4:05 pm

Halò!

Chan eil mi eòlach air "Bannan", ach is dòcha gun coimhead mi air às dèidh "Machair". Tha mi cinnteach gum bi sin inntinneach. Tha mi a' smaoineachadh gu bheil e glè dhoirbh coimhead air film no prògram le fo-thiotalan gun an leughadh. Nuair a bhios mi a' coimhead air film anns a' Bheurla le fo-thiotalan, bi mi gan leughadh cuideachd, ged nach eil feum agam orra.
Ich kenne Bannan nicht, aber vielleicht sehe ich es mir nach Machair an. Das ist bestimmt interessant. Ich finde es sehr schwer, einen Film oder eine Sendung mit Untertiteln zu gucken, ohne sie zu lesen. Wenn ich einen Film auf Englisch mit Untertiteln gucke, lese ich sie auch, obwohl ich sie eigentlich nicht brauche.

Is dòcha gum biodh e feumail do luchd-ionnsachaidh nam biodh fo-thiotalan Gàidhlig ann. Gu tric ma tha ìre eadar-mheadhanach agad, tha thu eòlach air faclan gu leòr, ach cha bhi thu a' tuigsinn oir bi na daoine a' bruidhinn ro luath. Ach chan fhaca mi prògram le fo-thiotalan Gàidhlig a-riamh.
Vielleicht wäre es nützlich für Lerner, wenn es Untertitel auf Gälisch gäbe. Wenn man ein mittleres Niveau hat, kennt man ja oft genügend Wörter, aber versteht trotzdem nichts, weil die Leute zu schnell sprechen. Aber ich habe noch nie eine Sendung mit gälischen Untertiteln gesehen.

Cha do rinn mise mòran aig àm na Càisge, ach bha mi còmhla ris an teaghlach agus dh'ith sinn uile cus. Rinn sinn cèic churrain a bha glè bhlasta. Bha mi a' fighe cuideachd. Thòisich mi air geansaidh, ach chan eil e deiseil fhathast.
Ich habe über Ostern nicht viel gemacht, aber ich war bei der Familie und wir haben alle zu viel gegessen. Wir haben einen Karottenkuchen gebacken, der sehr lecker war. Ich habe außerdem gestrickt und einen Pullover angefangen, aber er ist noch nicht fertig.

Tha e coltach gun robh cuairt kayak uabhasach brèagha agad, a Shlèite. Ach chan urrainn dhomh creidsinn dè cho fuar 's a bha i! Tha mi an dòchas gun robh aodach blàth agaibh :)
Sieht so aus, als hättest du eine wirklich tolle Kayaktour gemacht, Slèite. Aber ich kann kaum glauben, wie kalt es war! Ich hoffe, ihr hattet warme Kleidung dabei.

Bha i gu math fuar an seo aig àm na Càisge cuideachd, ach a-nis tha i blàth agus grianach. Bha mi anns a' bhaile còmhla ri caraid an-diugh agus dh'ith mi reòiteag. Tha mi an dòchas gum bi an t-sìde cho math fad na seachdaine.
Hier war es über Ostern auch ziemlich kalt, aber jetzt ist es warm und sonnig. Ich war heute mit einer Freundin in der Stadt und habe Eis gegessen. Hoffentlich bleibt das Wetter die ganze Woche so schön.

Naosg

anihee
Beiträge: 60
Registriert: Di Jan 27, 2009 10:12 pm
Wohnort: Bremen
Kontaktdaten:

Lernstrategien / Ciamar a bhios sibh ag ionnsachadh?

Beitragvon anihee » So Apr 22, 2018 12:13 pm

Ciamar a tha mi ag ionnsachad Gàidhlig?

Tha e glè dhoirbh. Tha mi glè sona gu bheil mi ag compàirteachadh ann an cùrsa air astar. Tha mi ag sgrìobhadh facail ùra ann an Quizlet App. Tha e comasach ionnasachd facail le fòn. Tha mi airson sgrìobhadh Gàidhlig ann am bòrd-brath.

Wie lerne ich Gälisch?
Das ist sehr schwer. Ich bin sehr froh, am Fernkurs teilzunehmen. Ich schreibe die neuen Wörter in die Quizlet App. Es ist möglich, die Wörter mit dem Telefon zu lernen. Ich möchte im Forum schreiben.

Naosg
Beiträge: 40
Registriert: So Mär 19, 2017 8:28 pm

Lernstrategien / Ciamar a bhios sibh ag ionnsachadh?

Beitragvon Naosg » So Apr 22, 2018 2:24 pm

Cha robh mi eòlach air an App sin. Bidh mise a' cleachdadh a' phrògraim "Anki" gus faclan ionnsachadh aig a' choimpiutair. Faodaidh tu faclan a chur a-steach agus faidhlichean fuaim a chur riutha. Tha sin gu math feumail.
Diese App kannte ich nicht. Ich benutze das Programm "Anki", um am Rechner Vokabeln zu lernen. Man kann dort Wörter eingeben und Tondateien hinzufügen. Das ist ziemlich praktisch.

Ach chan urrainn dhomh a h-uile facal ùr a chì mi a chur anns a' phrògram - bhiodh sin cus. Feuchaidh mi ris na faclan as cudromaiche ionnsachadh an toiseach.
Aber ich kann nicht jedes neue Wort, dass ich sehe, ins Programm eingeben - das wäre zu viel. Ich versuche, zuerst die wichtigsten Wörter zu lernen.

Tha mi ann an cùrsa air astar cuideachd agus tha mi toilichte mu a dheidhinn. Uaireannan tha e doirbh ionnsachadh nad aonar.
Ich bin auch in einem Fernkurs und froh darüber. Manchmal ist es schwer, alleine zu lernen.

Tìoraidh an-dràsta,
Naosg


Zurück zu „Halb Gälisch, Halb Deutsch“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste