Dè nì sibh aig àm na Nollaige? / was macht ihr Weihnachten?

Hier kann und soll man sein Gelerntes ausprobieren!!!
NoClockThing
Rianaire Teicneolach
Beiträge: 2078
Registriert: So Jan 29, 2006 7:13 pm
Wohnort: Àite mo chridhe
Kontaktdaten:

Dè nì sibh aig àm na Nollaige? / was macht ihr Weihnachten?

Beitragvon NoClockThing » Di Dez 15, 2009 9:52 am

Thèid mi dhan taigh mo phàrantan is bidh a h-uile teaghlach ann. :D

Ich fahre zu meinen Eltern und dia ganze Familie ist da
'S e saoghal a th' anns gach cànan

Micheal
Rianaire
Beiträge: 2373
Registriert: Mo Jun 09, 2003 9:38 pm
Wohnort: Bonn/ A' Ghearmailt
Kontaktdaten:

Beitragvon Micheal » Di Dez 15, 2009 2:39 pm

Dhia nan gràsan - abair ceist!
Um Gottes Willen, was für eine Frage!

Feumaidh mi/ ich muss
an taigh a ghlanadh/ das Haus putzen
craobh a cheannachd/ einen Baum kaufen
dìnnear a dheasachadh/ Essen zubereiten
fìon fheuchainn/ Wein probieren
nigheadaireachd a chur air dòigh/ Wäsche machen
tuilleadh fìona fheuchainn/ mehr Wein probieren
a' chraobh a sgeadachadh/ Baum schmücken
briosgaidean ithe/ Plätzchen essen
botal fìon eile fheuchainn/ noch eine Flasche Wein probieren
amsaa/usw


Mìcheal
Deutsches Zentrum für gälische Sprache und Kultur
Acadamaidh na Gàidhlig sa' Ghearmailt
http://www.schottisch-gaelisch.de
***************************************

mona nicleoid
Beiträge: 2420
Registriert: Di Jun 10, 2003 2:33 pm
Wohnort: gleann a' cheò ;-)
Kontaktdaten:

Beitragvon mona nicleoid » Di Dez 15, 2009 6:38 pm

Slàinte mhath, a Mhìcheil! :)

Na dann Prost...!

Cuiridh sinne na laithean Nollaige seachad comhla ri pàrantan an duine agam.

Wir verbringen die Weihnachtstage bei meinen Schwiegereltern.

Bidh craobh, biadh, deoch, preasantan, agus a h-uile rud ann.

Da gibt's einen Baum, Essen, Trinken, Geschenke, usw.

Ach feumaidh mise briosgaidean a dhèanamh airson a h-uile duine.

Aber ich muss Plätzchen für alle backen.

Agus Di-Ardaoin an seachdain seo tha co-latha breith aig an duine agam.

Und diese Woche Donnerstag hat noch mein Mann Geburtstag.

Ithidh esan na briosgaidean uile a tha mi a' dèanamh an seachdain seo.

Er isst alle Plätzchen auf, die ich diese Woche backe.

~Mona
~ ~ ~ ψυχης εστι λογος εαυτον αυξων ~ ~ ~

Sleite
Beiträge: 1683
Registriert: Sa Jan 24, 2004 2:16 am
Wohnort: Slèite, An t-Eilean Sgitheanach

Beitragvon Sleite » Di Dez 15, 2009 9:05 pm

Oh a Mhìcheil bhochd... fìon, briosgaodean, dìnneir ... abair beatha cianail!

Feumaidh mise ...
dol gu dìnnear na Nollaige aig a' cholaiste
ithe gus am bi mi gu sprèidheadh
mo sgeadachadh gu spaideil
dannsadh gus am bi na casan goirt
agus an uair sin...
mo bhagaichean a chur an cèill
dràibheadh a Ghlaschu
intealan a ghabhail
dìon-grèine agus speuclairean dubha a chur orm
Spàinntis a bhuidhinn... Holla!
streap gus am bi an fhuil a' dòrtadh
paella ithe gus an tig na giomaich a-mach às mo chluasan
agus smaoineachadh air a h-uile duine a tha a' gabhail dragh mu dheidhinn na Nollaige
Nach ann a tha beaga brèagha!

Slèite
Cha dèan brògan tioram iasgach.

Harald
Beiträge: 39
Registriert: Fr Nov 06, 2009 8:41 pm
Wohnort: Wesselburen
Kontaktdaten:

@ Sleite

Beitragvon Harald » Sa Dez 19, 2009 3:16 pm

Hallo, cha robh mi tuigsinn na briathran seo:
    cèill
    intealan
    dìon-grèine
    bhuidhinn
    an fhuil a' dòrtadh
    paella

An tèid agad air cuideachadh dhomh? (no "mi"?) :?:
Harald

Micheal
Rianaire
Beiträge: 2373
Registriert: Mo Jun 09, 2003 9:38 pm
Wohnort: Bonn/ A' Ghearmailt
Kontaktdaten:

Re: @ Sleite

Beitragvon Micheal » Sa Dez 19, 2009 7:06 pm

Harald hat geschrieben:Hallo, cha robh mi tuigsinn na briathran seo:
    cèill
    intealan
    dìon-grèine
    bhuidhinn
    an fhuil a' dòrtadh
    paella
An tèid agad air cuideachadh dhomh? (no "mi"?) :?:
Harald




a' cur an cèill - etwas organisieren - hier Taschen packen
itealan - Flugzeug
dìon-grèine - Sonnenschutz
bhuidhinn> Dat. von buidheann> Gruppe
an fhuil a' dortadh> das Blut fließt
paella> spanische Reispfanne:-)

Mìcheal
Deutsches Zentrum für gälische Sprache und Kultur
Acadamaidh na Gàidhlig sa' Ghearmailt
http://www.schottisch-gaelisch.de
***************************************

Micheal
Rianaire
Beiträge: 2373
Registriert: Mo Jun 09, 2003 9:38 pm
Wohnort: Bonn/ A' Ghearmailt
Kontaktdaten:

Beitragvon Micheal » Sa Dez 19, 2009 7:09 pm

Ceannaichidh mi ceaobh a-màireach, dìreach anns a' choille, tha sneachd againn - tha i eagallach fuar -12 an-diugh ach tha teine a-staigh, fìon teth is "Reibekuchen":-)) le bradan smocte is sailead
Tha na giftean agam uile ach feumaidh mi glanadh is sgioblachadh. Tha plana agam dè nì mi airson dinnear na Nollaige. Bha mi a' smaointinn air Boeuf Bourgignon le buntàta is sailead agus an uairsin crannachan - botal fìon dearg agus cofaidh le briosgaidean na Nollaige.
Agus tha dùil againn ri barrachd sneachd cuideachd am bliadhna - bhitheadh sin cho romansach.

Morgen kaufe ich einen Baum - direkt im Wald, wir haben Schnee - es ist schweinekalt -12C. aber drinnen ist das Feuer an, Glühwein und Reibekuchen mit Räucherlachs und salat.
Ich habe alle Geschenke, muss noch putzen und aufräumen. Und ich habe eine Idee fürs Weihnachtsessen: Boeuf Bourgigon mit Kartoffeln und salat, dann Crannachan, Rotwein, Kaffee und Weihnchatsplätzchen.
Außerdem haben wir Hoffnung auf noch mehr Schnee dieses Jahr - das wäre doch sehr romantisch.

Mìcheal
Deutsches Zentrum für gälische Sprache und Kultur
Acadamaidh na Gàidhlig sa' Ghearmailt
http://www.schottisch-gaelisch.de
***************************************

Isbeal
Beiträge: 986
Registriert: Do Jun 29, 2006 11:25 pm

Beitragvon Isbeal » So Dez 20, 2009 1:14 am

Tha mise uabhasach trang - cus obair agus cus ri dhèanamh airson nan làithean-saora Nollaige agam - is mi a' falbh a-màireach! :shock:
Bidh oidhche fhada a bhios ann, tha eagal orm!

Bidh mi a' dèanamh cèilidh air caraidean gu Diciadain agus as dèidh sin aig taigh mo mhàthar ann an Alba a Tuath. Bidh sin gu math sàmhach - tha mi 'n dòchas gum bi cothrom agam air cadal gu leòr fhaighinn (mar treat :wink: ) agus sgeulachdan muirt a leughadh.... :twisted:

Ach feumaidh mi torr chàirdean a thadhal le mo mhàthair agus preasantean a thoirt dhaibh, agus mar sin chan urrainn dhomh a bhith ro leisg, gu mì-fhòrtanach. :(

Tha mi 'n dòchas cuideachd gum bi mo phlànaichean-siubhal ag obrachadh math - tha sneachd gu leòr ann an seo agus ann an Alba an-dràsda.
Bild


Ich bin furchtbar beschäftigt - zu viel Arbeit und zu viel zu tun für meine Weihnachtsferien - und ich fahre schon morgen! Es word eine lange Nacht, fürchte ich.

Ich werde Feunde bis Mittwoch besuchen und dann bei meiner Mutter in Nordschottland. Es wird dort ziemlich ruhig sein und ich werde die Chance haben, genug zu schlafen (als 'treat'/Leckerbissen/nette Ausnahme) und Krimis zu lesen!

Aber ich werde viele Verwandtschaft mit meiner Mutter besuchen müssen und ihnen Geschenke bringen, so dass ich nicht all zu faul sein kann, leider!

Ich hoffe auch, dass meine Reisepläne richtig funktionieren - es gibt ausreichend Schnee hier und auch in Schottland jetzt.

mona nicleoid
Beiträge: 2420
Registriert: Di Jun 10, 2003 2:33 pm
Wohnort: gleann a' cheò ;-)
Kontaktdaten:

Beitragvon mona nicleoid » So Dez 20, 2009 1:47 am

Nach sibhse tha trang! Chan eil mise ag iarraidh cus stress a-nis, bha gu leòr agam aig an oilthigh agus aig an obair na seachdainean sa chaidh.
Chan fheum mi obair ach Di-Luain a-nis, agus dhan oilthigh madainn Di-Màirt, agus sin e :P A-màireach cha dèan mi dad, is math d' fhaodte gum fuirich mi san leabaidh fad an latha, bidh mi a' leughadh is a' figheadh. Tha mi a' figheadh dhòrnagan (= miotagan, ach le meuran!) mar phreasant do mo mhàthair-chèile.
Feumaidh mi briosgaidean a dhèanamh cuideachd, nì mi sin madainn Di-Luain, is dòcha (chan eil an duine agam aig an taigh an uair sin, tha sin feumail ;)).

Ihr habt ja wirklich viel zu tun! Ich will jetzt gar nicht mehr zu viel Stress, davon hatte ich in den letzten Wochen an der Uni und bei der Arbeit genug.
Jetzt muss ich nur noch am Montag arbeiten und am Dienstagmorgen zur Uni, und das war's :P Morgen mache ich gar nix, kann gut sein, dass ich den ganzen Tag im Bett bleibe, lese und stricke. Ich stricke gerade Fingerhandschuhe als Geschenk für meine Schwiegermutter.
Ich muss auch noch Plätzchen backen, das mache ich wohl am Montagmorgen (da ist mein Mann nicht zu Hause, das ist praktisch ;)).


Chan eil mi a' tuigsinn gu bheil a h-uile duine a' gearan mun t-sìde. Is toigh leam-sa an fhuachd is an sneachda. Bha e grianach gu bhith fad an latha an-diugh, agus bha an ciaradh àlainn.

Ich verstehe nicht, dass alle über das Wetter nörgeln. Mir gefällt die Kälte und der Schnee. Es war heute fast den ganzen Tag sonnig, und die Abenddämmerung war wunderschön.
~ ~ ~ ψυχης εστι λογος εαυτον αυξων ~ ~ ~

mona nicleoid
Beiträge: 2420
Registriert: Di Jun 10, 2003 2:33 pm
Wohnort: gleann a' cheò ;-)
Kontaktdaten:

Beitragvon mona nicleoid » So Dez 27, 2009 5:42 pm

Nise, ciamar a bha na laithean Nollaige agaibh? Dè fhuair sibh, dè dh' ith sibh, dè rinn sibh?

Wie waren denn nun eure Weihnachtstage? Was habt ihr bekommen, was habt ihr gegessen, was habt ihr gemacht?

:) Mona
~ ~ ~ ψυχης εστι λογος εαυτον αυξων ~ ~ ~

NoClockThing
Rianaire Teicneolach
Beiträge: 2078
Registriert: So Jan 29, 2006 7:13 pm
Wohnort: Àite mo chridhe
Kontaktdaten:

Beitragvon NoClockThing » Di Dez 29, 2009 5:48 pm

Dh'ith mi torr bhriosgaidean :D
Ich habe einen Haufen Plätzchen gegessen

Barrachd air sin, bha craobh glè bhrèagha againn
Außerdem hatten wir einen sehr schönen Baum
'S e saoghal a th' anns gach cànan

Tobias
Beiträge: 15
Registriert: Do Nov 05, 2009 12:11 am

Beitragvon Tobias » So Jan 03, 2010 8:19 pm

mona nicleoid hat geschrieben:
Feumaidh mi briosgaidean a dhèanamh cuideachd, nì mi sin madainn Di-Luain, is dòcha (chan eil an duine agam aig an taigh an uair sin, tha sin feumail ;)).

Ich muss auch noch Plätzchen backen, das mache ich wohl am Montagmorgen (da ist mein Mann nicht zu Hause, das ist praktisch ;)).


Carson? Nach toil leis fuineadh? :wink:

Tha an craobh againn na seasamh fhathast.
Bha sinn (mo bhean agus mi) aig an taigh oidhche nollaig. S' toil leam sin.
Bha sinn èisteachd ri cèol Nollaige.
Bha sinn a' dràibheadh do parantan againn cuideachd. Màthair a' bhean agam latha Nollaige a h-aon agus pàrantan agam latha Nollaige a dhà. Tha dràibheadh stress mòr. Cha toil leam sin.
S' toil leam làithean Nollaige samhaiche.


Unser Baum steht noch.
Wir (meine Frau und ich) waren Heilig Abend zu Hause. Ich mag das. Wir hörten Weihnachtsmusik.
Wir sind auch zu unseren Eltern gefahren. Meine Schwiegermutter am ersten Weihnachtsfeiertag und meine Eltern am zweiten. Das Fahren ist sehr anstrengend. Ich mag das nicht.
Ich mag ruhige Weihnachtsfeiertage.

Catriona
Beiträge: 640
Registriert: Do Jan 12, 2006 5:51 pm
Wohnort: Essen

Beitragvon Catriona » So Jan 03, 2010 10:10 pm

Bha stress agam gu leòr fad na Nollaige :roll:
As dèidh na saor-laithean agam roimhe Nollaig dh' fhàs mi tinn.
Ged nach robh cnatan mòr mam muc orm bha mi glè bhochd.
Ach a-nis mu Nollaig:
Cheannaich sinn craobh na Nollaige agus tha e a' coimhead glè mhath fhathast.
Is fheàrr leinn a bhith aig an taigh anns an Oidhche Shàmhach agus cha robh duine a' chèilidh oirnn ach mo mhàthair fhèin. Dh' ith sinn comhla agus an dèidh sin fhuair a h-uile duine tiodhlacan.
Aig latha na Nollaige chaidh sinn do theaghlach an duine agam airson cofaidh is briosgaidean agus tiodhlacan don cloinne. As dèidh sin dh' ith sinn biadh blàsda ann am muileann shean san choimhearsnachd an Niederrhein.
Mu dheireadh thall an dàrna latha na Nollaige choinnich an teaghlach agam-sa airson na h-aon rudan. Ghabh sin biadh ann an caisteal uisge agus cofaidh is ceic a-rithist agus gu nàdarrach na tiodhlacan.
Obh....... :shock:
Zuletzt geändert von Catriona am So Jan 03, 2010 10:27 pm, insgesamt 2-mal geändert.

Catriona
Beiträge: 640
Registriert: Do Jan 12, 2006 5:51 pm
Wohnort: Essen

Beitragvon Catriona » So Jan 03, 2010 10:19 pm

Und hier nun die deutsche Entsprechung, da wir uns ja hier im zweisprachigen Bereich befinden :wink:

Ich hatte ganz Weihnachten genug Stress.
Nach meinem Urlaub vor Weihnachten wurde ich krank.
Nicht gerade die Schweinegrippe, aber ich fühlte mich elend.
Aber nun zu Weihnachten:
Wir haben einen Weihnachtsbaum gekauft und er sieht immer noch gut aus. Wir ziehen es vor am Heiligen Abend zu Hause zu sein und es besuchte uns auch niemand, bis auf meine Mutter. Wir haben zusammen gegessen und dann bekamen alle Geschenke.
Am Weihnachtstag sind wir zur Familie meines Mannes gefahren zu Kaffee und Plätzchen und Geschenke für die Kinder. Dann gab es leckeres Essen in einer alten Mühle am Niederrhein.
Und letzen Endes trafen wir uns mit meiner Familie am zweiten Weihnachtstag um die gleichen Dinge zu tun. Es gab Essen in einem Wasserschloss und wieder Kaffee und Kuchen und natürlich Geschenke.


Zurück zu „Halb Gälisch, Halb Deutsch“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste